Puja amunt
Contacta'ns
estudi@momoestudi.cat
disseny@momoestudi.cat
formacio@momoestudi.cat

(+34)678 069 079
(+34)625 772 113

Com treballem les emocions en la infància i adolescència?

Com fem un acompanyament en el camí de l'autonomia emocional?

Segons el catedràtic Rafael Bisquerra, l’educació emocional és un procés continu i permanent que pretén potenciar el treball de les competències emocionals com element essencial del desenvolupament integral de la persona, amb l’objectiu de capacitar-la per la vida. Com reconeixem les emocions pròpies i alienes i com les gestionem, és un treball complex i que a vegades pot resultar difícil durant la infància i adolescència, ja que són etapes amb molts canvis, tant físics com psicològics, que poden afectar de manera directa en la gestió emocional. Amb aquests tallers pretenem apropar estratègies i habilitats per a que el professorat i els pares i mares puguin treballar les seves pròpies emocions i les del/les infants i adolescents, per tal d’ajudar-los a ser persones més autònomes emocionalment i capaces de viure en plenitud i harmonia amb elles mateixes.

A partir d’una metodologia teòrico-pràctica, oferim diferents tallers adaptats a les necessitats de cada grup. Per a més informació, contacta amb nosaltres a través de l’apartat de la web, per e-mail o truca’ns per telèfon i junts podrem dissenyar un taller apropiat a les teves necessitats.

Quins beneficis aporta el treball de les emocions en la infància i adolescència?

• Millora l’autoestima, les habilitats socials i comunicatives i l’autopercepció positiva.
• Ajuda a desenvolupar l’empatia, el treball en equip i la gestió emocional positiva dels conflictes.
• Incrementa l’autocontrol i autogestió emocional, ajudant així a l’autonomia.
• Aporta estratègies i habilitats de reconeixement i gestió emocional significatives per a la vida.
• Fomenta la bona convivència a l’aula i a casa.
• Prevé el bullying, ciberbullying i els conflictes emocionals entre iguals.

Objectius generals de la formació

• Aprendre a reconèixer i posar nom a les emocions i sentiments propis i aliens.
• Aportar estratègies i habilitats de gestió emocional per tal d’ajudar als/les infants i adolescents a viure les pròpies emocions i les alienes des d’una perspectiva constructiva i enriquidora.
• Aportar estratègies i habilitats que serveixin als/les adults/es per treballar l’autonomia emocional en la infància i adolescència.

Metodologia

• Tots els tallers es realitzen adaptant-se a les necessitats reals del grup.
• Tallers pràctics: a través de diferents dinàmiques de grup i exercicis es treballa l’educació emocional de manera dinàmica, per tal que el professorat i/o els pares i mares es puguin expressar lliurement i es creï un ambient relaxat i de confiança.
• Segons la durada acordada amb el centre educatiu, el taller pot consistir en una activitat concreta o en diverses experiències dividides en diferents dies.

Reconeixement de les emocions.

Autocontrol emocional.

Gestió de la ira.

Gestió de la por.

Gestió de la tristesa.

Habilitats emocionals.

Habilitats comunicatives i socials.

Autoestima i autopercepció.

Empatia i relació amb el grup d’iguals.

Prevenció de la violència entre iguals (bullying i ciberbullying).

Cooperació i treball en equip.

Autonomia emocional en les etapes primerenques.

Autonomia emocional en moments de crisi.

Assertivitat i escolta activa.

A qui va dirigit

Professionals de l’àmbit social i educatiu, AMPES i adults/es amb menors al seu càrrec.

Durada i dates

Tallers a partir de 2 hores (a convenir amb el grup). Durada a convenir amb el grup.

Preu

Al ser una formació adaptada a les necessitats de cada centre educatiu, es pactarà el preu final segons el nombre de sessions i les característiques específiques de la formació contractada.