Puja amunt
Contacta'ns
estudi@momoestudi.cat
disseny@momoestudi.cat
formacio@momoestudi.cat

(+34)678 069 079
(+34)625 772 113

Educació emocional per a infants

Com ajudem a l'alumnat a ser emocionalment autònom?

Segons el catedràtic Rafael Bisquerra, l’educació emocional és un procés continu i permanent que pretén potenciar el treball de les competències emocionals com element essencial del desenvolupament integral de la persona, amb l’objectiu de capacitar-la per la vida. Com reconeixem les emocions pròpies i alienes i com les gestionem, és un treball complex i que a vegades pot resultar difícil per als infants. Amb aquests tallers pretenem apropar estratègies i habilitats per a que l’alumnat treballi les seves pròpies emocions i les dels seus companys i companyes, per tal d’ajudar-los a ser persones més autònomes emocionalment i capaces de viure en plenitud i harmonia amb elles mateixes.

A partir del joc, els contes i diversos recursos audiovisuals, oferim diferents tallers pràctics, adaptats a l’edat i necessitats de cada grup. Per a més informació, contacta amb nosaltres a través de l’apartat de la web, per e-mail o truca’ns per telèfon i junts podrem dissenyar un taller apropiat pel teu alumnat.

Quins beneficis aporta l’educació emocional en els/les infants?

• Millora l’autoestima, les habilitats socials i comunicatives i l’autopercepció positiva dels/les alumnes.
• Ajuda a desenvolupar l’empatia, el treball en equip i la gestió emocional positiva dels conflictes.
• Incrementa l’autocontrol i autogestió emocional de l’alumnat, ajudant així a la seva autonomia.
• Aporta estratègies i habilitats de reconeixement i gestió emocional significatives per a la vida de l’alumne/a.
• Fomenta el bon ambient a l’aula.
• Prevé el bullying i els conflictes emocionals entre l’alumnat.
• Prevé futurs conflictes emocionals i socials en l’etapa adolescent.

Objectius generals de la formació

• Aprendre a reconèixer i posar nom a les emocions i sentiments propis i aliens.
• Aportar estratègies i habilitats de gestió emocional per tal de ser capaç de viure les pròpies emocions i les alienes des d’una perspectiva constructiva i enriquidora.

Metodologia

• Tots els tallers es realitzen adaptant-se a la franja d’edat a la que van dirigits.
• Tallers pràctics: a través de diferents jocs, contes i curts audiovisuals, es treballa l’educació emocional de manera divertida, per tal que l’alumnat es pugui expressar lliurement i es creï un ambient relaxat i de confiança.
• Segons la durada acordada amb el centre educatiu, el taller pot consistir en una activitat concreta o en diverses experiències dividides en diferents dies.

Reconeixement de les emocions.

Autocontrol emocional.

Gestió de la ira.

Gestió de la por.

Gestió de la tristesa.

Habilitats emocionals.

Habilitats comunicatives i socials.

Autoestima i autopercepció.

Empatia i relació amb el grup d’iguals.

Prevenció de la violència entre iguals (bullying).

Cooperació i treball en equip.

Autonomia emocional en les etapes primerenques.

Assertivitat i escolta activa.

A qui va dirigit

Alumnat d’Educació Infantil i Primària.

 

Durada i dates

Tallers a partir de 2 hores (a convenir amb el centre educatiu). Durada a convenir amb el centre educatiu.

Preu

Al ser una formació adaptada a les necessitats de cada centre educatiu, es pactarà el preu final segons el nombre de sessions i les característiques específiques de la formació contractada.